Od pondelka do štvrtka Bratislava hostí zvučné mená slovenskej i svetovej módnej scény. Šiesty ročník Bratislavských módnych dní jar/leto 2011, ktoré vyhlasuje Agentúra Promotion v spolupráci s mesačníkom La Femme sa nesie v znamení zahraničných hviezd a začínajúcich slovenských dizajnérov. Postupne svoje modely predstavili slovenskí návrhári – Zuzana Bottková, Veronika Hložníková, Róbert Bartolen a Lukáš Kimlička a víťazky súťaže Nové tváre módnej scény 2010 Paulína Polonyová, Zlatica Hujbertová a Katarína Halásová.
V pondelok sa predstavila talianska značka Luisa Spagnoli s casual kolekciou nohavicových setov a šiat na jar a leto 2011 nasledované prehliadkou nádherne vypracovaných dámskych tašiek značky Coccinelle. Svoje pánske a dámske modely predstavila aj slovenská návrhárka Zuzana Bottková a mladá návrhárka Paulína Polonyová, víťazka ceny La Femme projektu Nové tváre módnej scény 2010, ukázala, že na módnu scénu patrí.
A ako čerešničku na torte vniesla do sály optimizmus a doslova premenila bláznivý apríl do kolekcie Agatha Ruiz de la Prada. Šlo o zahraničnú premiéru tejto tridsaťpäťčlennej kolekcie plnej farieb a kontrastov. „Samozrejme, Prada je špecifická, ale to čo tu predviedla, nebola komerčná kolekcia, bola to kolekcia, ktorá sa predvádza na fashion weekoch,“ povedala Monika Reháková, organizátorka eventu bezprostredne po prehliadke. „Bol to taký prierez tvorby každého návrhára, pri každom to bolo o niečom inom,“ hodnotí Reháková.
Novinkou tohtoročných Bratislavských módnych dní je odovzdávanie ceny Dunajská perla za Najväčší objav slovenskej módnej scény popri tradičnom ocenení za Najväčší prínos. Umelecké dielo s názvom Dunajská perla pochádza z dielne Gordany Turuk, je vyrobené zo skla a doplnené bielym zlatom. Ako sama výtvarníčka vraví, každá vlna prináša niečo nové, preto zvolila symboliku vody. Okrem toho dvaja návrhári dostanú šancu odprezentovať svoje modely v New Yorku prostredníctvom nadácie +421 foundation.
A keďže móda nikdy nestojí na mieste, ale hýbe sa vpred, téma druhého ročníka projektu Nové tváre módnej scény je už známa. Je ňou vôňa kávy a na jeseň uvidíme, ako sa s ňou nádejní návrhári popasujú.
Prečítajte si, ako bolo druhý aj tretí deň na BMD.
Foto: Agentúra Promotion