Londýnčanka mení odpad na módny poklad!

Recyklácia odpadu nie je vo svete nič nové, no mladá Angličanka udáva pojmu recyklácia novší a najmä kreatívnejší rozmer. Nepotrebným a odhodeným veciam vdychuje nový život a zároveň tak skrášľuje plecia mnohých dám. Staré dáždniky, svetre či vrecia od kávy – to všetko môže slúžiť na výrobu krásnych kabeliek a doplnkov.
lostpropertyoflondon1
Ak patríte medzi nemálo ľudí, ktorí po sebe v Londýne zanechali spomienku v podobe odhodeného odpadku, možno ste nevedomky prispeli k vytvoreniu zaujímavého dizajnérskeho kúsku. Angličanka Katy Bell, zakladateľka značky Lost property of London, sa do jedinečného projektu pustila už v roku 2005. "Hľadala som niečo o recyklovaných látkach s príbehom. Potom som sa dopočula o zberni stratených vecí na Baker Street a našla dokonalé miesto na materiál. Páčila sami myšlienka premeny starých vecí na módne kúsky," spomína Katy na chvíle keď hľadala vhodnú tému na písanie diplomovej práce.
lostpropertyoflondon
Trvalo však ďalšie štyri roky, kým sa Katy rozhodla svoju myšlienku úplne zrealizovať. Na prechádzke narazila na množstvo prázdnych vriec od kávy, ktoré vyhodila miestna kaviareň. "Hneď som si uvedomila, že ide o dokonalý materiál na tašky a kabelky. Rustikálny, moderný a hlavne recyklovateľný. Na mnohých boli zobrazené slony alebo tigre podľa toho, odkiaľ pochádzali kávové zrná," zaspomínala mladá dizajnérka. Objav hneď v ten večer začala meniť na krásne kabelky. O pár dní neskôr predviedla svoj prototyp butiku Liberty, v ktorom neváhali a objednali si rovno 250 unikátnych kúskov. "To bol okamih, kedy vznikla značka Lost Property of London," vysvetľuje Katy. 
lostpropertyoflondon
Mladý talent nešije len z vriec od kávy, poslúži jej aj stratený dáždnik, prázdne poháre, zvyšky kožených výrokov či reflexné vesty. "Je úžasné, koľko sa ich dá vonku nájsť. Keď z nich odstránite kovové časti, zostane vám množstvo látky, ktorá perfektne poslúži ako podšívka." 
lostpropertyoflondon
Kabelky sa predávajú v rôznych kútoch sveta, okrem Veľkej Británie aj v USA, Aténach, Južnej Kórei, Japonsku či Bruseli. "Zahraniční zákazníci majú radi našu londýnsku stránku," teší sa Katy. Aby produkty neboli len kúskom bez duše, každý dostáva vlastné meno."Produktom následne dávame mená podľa miest, kde sme zachránili a získali materiál na ich výrobu," ozrejmuje pôvod názvov ich šikovná dizajnérka. Do každej kolekcie sa snaží dať nový prvok na osvieženie. Túto sezónu to budú kúsky vlny a tvídu. 

Zdroj: www.dailymail.com, SITA
Foto: www.dailymail.com
Nina M. | 5.9.2014, 10:00