Nášmu stretnutiu predchádzalo niekoľko e-mailov a netypická požiadavka – čierne svadobné šaty. Pri osobnom rozhovore sme sa na koniec analýzy toho, či by svadobné šaty mali byť skutočne úplne čierne a argumentoch, že miluje a stále nosí túto farbu, takže iné svadobné šaty si pre seba nevie predstaviť, posunuli k variantu – ivory základ s čiernymi detailmi ako najviac to len pôjde.
Na začiatku je vždy skica, návrh. Keďže šaty mali vyzerať minimalisticky, zvolila som jednoduchú secesnú líniu mierne predĺženú do vlečky. Zvýraznený pás pôsobí vždy veľmi žensky a navyše predlžuje nohy, mohli sme si teda dovoliť sukňu vpredu výraznejšie vykrojiť a na spodok šiat bohato nariasiť môj milovaný bodkovaný tyl podložený svetlým saténom, aby rafinované bodky naozaj vynikli. Niet nad prírodný hodváb, preto sme použili luxusný ivory šantung s jemnou štruktúrou.
Druhou fázou boli už štandardne šaty ušité podľa mier a návrhu najskôr zo skúškového plátna. Tento moment býva pre klientku obzvlášť zaujímavý. Väčšinou je to prvýkrát, kedy niekto na jej tele kreslí po plátne finálne línie strihu šiat, priamo na nej odstriháva a pridáva ďalšie kúsky z plátna, prišpendluje čipku, stužky, tyl.. . Toto je tá chvíľa, kedy si už vie predstaviť ako presne šaty budú vyzerať. Môže si povedať aká hĺbka výstrihu jej vyhovuje a aká je už príliš hlboká, či dáme tú vlečku dlhú alebo radšej kratšiu a podobne.
Pôvodné riasenie na prsiach vo forme „vody“ so symetricky našitými fragmentami čipky, ktoré sa klientke po skúške zdalo na ňu príliš komplikované, sa postupne zmenilo na hladký, elegantne tvarovaný výstrih a krátke rukávy. Vo výsledku spolu pôsobia zrelo ženským a zároveň sviežo dievčenským dojmom. Takto je to presne ona. V rámci doplnkov sme sa absolútne zhodli – čierne saténové topánky s kamienkami na špičke a rovnako čierna saténová listová kabelka.
Výhodou tvorby na zákazku je, že už pri samotnom navrhovaní a aj počas toho, kým šaty na mieru vznikajú, sa dá veľa vecí doladiť a doslova čarovať s danou postavou. Napríklad v prípade rovnej siluety tela je možné vytvoriť ženskú líniu s ladnými bokmi tým, že sa opaskom zvýrazní pás, do bokov pridajú záhyby a zvolí sa k tomu rybia silueta sukne. Padnuté plecia vyzdvihnú rukávy s protizáhybmi a dá sa presne namiešať množstvo čiernej tak, aby jej bolo dosť, ale nie príliš.
Kombinácia ivory a čiernej je neskutočne elegantná, priam nadčasová. Keď som videla túto fotografiu prvýkrát, mala som pocit, že vidím Oscarovú herečku...
Namiesto klasického závoja sme zvolili chic klobúčik, keďže sa svadba nekonala v kostole, ale v záhrade historického kaštieľa. Štipku francúzskeho šarmu dodal klobúčik v tvare kvapky vytvorený z hodvábu, čiernej francúzskej 3D čipky ručne vyšívanej korálkami a flitríkmi, saténových stúh, mušelínu, bodkovaného tylu, štrasu a marabou peria. Dokonalé prepojenie s dizajnom a materiálom šiat.
Zopár čiernych marabou pierok, rovnakých aké boli použité na klobúčiku, zakomponoval florista aj do dizajnérskej svadobnej kytice.
Celkový styling vznikal priebežne počas procesu. Do posledného detailu sme riešili účes, šperky, topánky, kabelku aj ideálny make-up. Ku klobúčiku sa hodí ležérny objemný drdol sčesaný na opačnú stranu v diagonálnej línii. Elegantný look stačilo podporiť jemnými krištáľovými náušnicami, ideálne visiacimi, aby sa v pohybe nenápadne mihotali a dvojradovým štrasovým náramkom. Hlboký výstrih zvyčajne láka k výraznému náhrdelníku, ale aj v tomto prípade platilo, že menej je niekedy viac. Ako najkrajší šperk nakoniec vynikli Evine tmavé oči v zlato-čiernom dymovom líčení.
Nuž, dokonalosť sa skladá z maličkostí, ale dokonalosť nie je maličkosť.
Foto: Dušan Mazák
Make-up a účes: Boris Bordács